Przypinanie istniejącego konta na wfirma.pl do biura rachunkowego

Przypinanie istniejącego konta na wfirma.pl do biura rachunkowego w serwisie mojebiuro24.pl oznacza przekazanie dla biura rachunkowego całkowitej zależności konta, a także wyłącznego dostępu do części modułów i funkcji, które w ramach zawartej umowy z biurem rachunkowym będą obsługiwane. Zatem ważne jest, aby przypięcie do danego biura rachunkowego nastąpiło po zaakceptowaniu warunków współpracy, a także po podpisaniu umowy o świadczenie usług księgowych.

Widoczność poszczególnych modułów

Po podpięciu konta do biura rachunkowego nastąpi wyłączenie części modułów, które były dotychczas widoczne. Ta czynność spowodowana jest głównie przeniesieniem odpowiedzialności za poprawność zapisów oraz rozliczeń przez biuro.

Moduł KADRY

Klient biura rachunkowego będzie miał wgląd do zakładki KADRY, jednakże nie będzie mógł korzystać z funkcji pozwalającej na samodzielne generowanie wyliczeń list płac, rachunków, umów czy deklaracji. Obowiązek ten przejmuje na siebie wybrane biuro rachunkowe.

Generowanie deklaracji do ZUS oraz US

Klient biura rachunkowego nie będzie miał również dostępu do funkcji pozwalającej na samodzielne generowanie wyliczeń zaliczek na PIT oraz podatków. Będą one publikowane dla przedsiębiorcy po ich wyliczeniu i zamknięciu okresu księgowego przez pracownika biura.

Rejestry VAT oraz Ewidencja księgowa

W zakładce Ewidencje będą widoczne rejestry VAT oraz ewidencja księgowa (KPiR lub Ewidencja Przychodów w przypadku ryczałtu), ale użytkownik będzie miał do nich dostęp dopiero po zamknięciu okresu księgowego przez biuro rachunkowe.

Jak należy przypiąć konto na wFirma.pl do biura rachunkowego?

Aby przypiąć konto na wFirma.pl do wybranego biura rachunkowego, użytkownik musi korzystać z aktywnego pakietu Księgowość online lub Księgowość online + rozbudowany magazyn. Jeśli włączony jest pakiet Zarządzanie sprzedażą, wówczas w pierwszej kolejności należy zmienić pakiet na Księgowość online poprzez zakładkę USTAWIENIA » FIRMA » DANE PODSTAWOWE » PRZEDŁUŻ LUB ZMIEŃ PAKIET.

W kolejnym kroku aby zintegrować konto z biurem rachunkowym klient musi na swoim koncie przejść do zakładki USTAWIENIA » PANEL » INNE » UŻYTKOWNICY i w oknie które się pojawi wybrać opcję PRZYPNIJ UŻYTKOWNIKA.

Przypinanie istniejącego konta klienta do konta biura rachunkowego

W oknie, które się otworzy w polu ADRES E-MAIL należy podać adres biura rachunkowego (adres, na którym założone jest konto Szefa biura rachunkowego - należy go pozyskać od wybranego przez siebie biura), następnie ustawić UPRAWNIENIA: Administrator.

Przypinanie istniejącego konta - Administrator

Po zapisaniu pojawi się dodatkowe okno z komunikatem informującym o przekazaniu uprawnień do konta dla wybranego biura rachunkowego (czyli do zarządzania firmą) oraz konieczności zaakceptowania regulaminu serwisu mojebiuro24.pl.

Przypinanie istniejącego konta - akceptacja regulaminu 

Szef biura po zalogowaniu się na swoje konto otrzyma powiadomienie o nowym kliencie, który wybrał jego biuro rachunkowe w serwisie mojebiuro24.pl.

Więcej na ten temat w artykule: Akceptacja zgłoszenia klienta w biurze rachunkowym

Odpięcia konta przedsiębiorcy od wybranego biura rachunkowego może dokonać wyłącznie użytkownik z uprawnieniami szefa biura rachunkowego.