Limit gotówkowy 15.000 zł a księgowanie wydatków

Czy system poinformuje po zaksięgowaniu faktury, że limit gotówkowy 15.000 zł został przekroczony?

Adrianna, Lubań

 

System mojebiuro24.pl nie informuje o dokonaniu zakupu płatnego gotówką powyżej 15 tys. złotych (limit gotówkowy), w związku z czym użytkownik musi sam pilnować tej kwestii.

Więcej w tym temacie znajduje się w artykule: Wydatki powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką od 2017 roku nie będą kosztem.

Użytkownik, który zaksięgował do kosztów fakturę zapłaconą gotówką powyżej 15 tys. zł. zobowiązany jest do wyksięgowania wydatku "w tej części, w jakiej płatność (...) została dokonana bez pośrednictwa rachunku płatniczego."

W tym celu należy przejść do zakładki: EWIDENCJE » KPIR » DODAJ WPIS. W oknie, które się pojawi należy uzupełnić dane kontrahenta, u którego dokonano zakupu oraz wprowadzić jako numer dowodu np. Korekta kosztów numer/miesiąc/rok i w odpowiednim polu wprowadzić wyliczoną kwotę poprzedzoną znakiem "minus". 

Limit gotówkowy - dodaj wpis